Shoppers naar de winkel lokken èn doen kopen vormt dè grote uitdaging voor fabrikanten en retailers. In de strijd om consumenten blijft Promotie een heel belangrijk wapen (en een grote slokop qua budget…). Daarom zoomen we in op de rol van Trade Marketing binnen de promotionele flow.

Het zijn immers onze Trade Marketeers die tot een zogenaamde “Perfect In-Store Execution” moeten komen. Helaas gebeuren er wel eens onverwachte zaken en dan is het aan hen om (snel !) bij te sturen teneinde alle deadlines te halen.

Volg onze opleiding met focus op Trade Marketing. Trainer Gerald Naelaerts is een crack in category management, trade marketing en shopper research. Hij gebruikt een waargebeurde case als leidraad om de promotionele stakeholders binnen en buiten een internationale fabrikant door te lichten en geeft de deelnemers op basis daarvan de cruciale inzichten mee.  Dankzij de workshop in de namiddag kan je tijdens deze opleiding ook je eigen project naar een hoger niveau tillen!

 

Op het programma in de voormiddag

  • Wie is de shopper en waarom gaat hij naar het verkooppunt? 
  • Hoe mijn ideale verkooppunt definiëren?
  • Welke tools gebruiken volgens de levenscyclus van het product? 
  • Hoe de communicatie optimaliseren om shoppers aan te trekken en te converteren? 
  • Deze verschillende onderwerpen zullen worden gevolgd door een praktische case study die u in staat stelt de theorie onmiddellijk in praktijk te brengen!

 

Op het programma in de namiddag : workshop

In deze workshop ben je niet alleen deelnemer, maar ook een actieve bijdrager. Breng enkele slides mee van jouw eigen project waarvoor je inspiratie of oplossingen zoekt. Je krijgt de kans om je slides kort te presenteren aan de groep, zodat iedereen de context begrijpt. Vervolgens gaan we in kleinere teams aan de slag om te brainstormen. Samen zoeken we naar manieren om jouw project beter, impactvoller of kostenefficiënter te maken.

Belangrijk: Stuur je cases minstens 1 week vóór de workshop naar ons toe. Dit zorgt ervoor dat we ons goed kunnen voorbereiden en je de beste ervaring kunnen bieden.

Na het brainstormen ontvang je persoonlijke feedback van zowel onze trainer als een externe expert. Deze feedback helpt je om jouw ideeën naar een hoger niveau te tillen.

Exclusieve deelname gegarandeerd! Om de unieke waarde van onze opleiding te waarborgen, accepteren we slechts één deelnemer per categorie. Dit betekent dat als een zuivelfabrikant zich al heeft ingeschreven, wij geen andere zuivelfabrikanten meer kunnen toelaten omwille van deze workshop. Zo garanderen we een exclusieve leerervaring zonder directe concurrentie, waardoor je vrijuit kunt delen en leren.

Meld je snel aan om jouw plek in deze unieke opleiding te reserveren!

 

Voor wie

Vooral voor trade marketeers maar ook voor iedereen die betrokken is bij het instore-gebeuren: key accounts, field sales managers, category managers, brand managers, product managers, winkelverantwoordelijken, … En dat zowel aan fabrikant- als retailerzijde. Zoals eerder aangegeven worden er geen concurrerende bedrijven toegelaten.

 

Taal

De opleiding wordt in het Nederlands of Engels gegeven, afhankelijk van de taal van de deelnemers.

 

Prijs

De deelnameprijs is 699€.  Deze opleiding is gratis voor bedrijven met een Gondola Professional Membership.

Gerald Naelaerts

Trainer / Consultant

Zenith, The Negotiation Company

Meer info
Gerald Naelaerts