Deze populaire opleiding is momenteel uitverkocht. Schrijf je in voor de wachtlijst via Academy@gondola.be en wees de eerste die op de hoogte wordt gebracht zodra er een plaats vrijkomt!

Goed nieuws! Een tweede sessie wordt gegeven op 26 november. inschrijven via: Academy@gondola.be

 

In 2023 werd er maar liefst voor 4.4 miljard euro onder promotie verkocht, waarvan 1.2 miljard euro gratis weggegeven. Dat is respectievelijk 19.8% en 5.6% van de totale omzet! Promoties worden steeds aantrekkelijker, maar hoe weet je welke promotie het beste werkt voor jouw specifiek product / specifieke categorie? Hoe begin je met een gedegen promotie-analyse en wat zijn de lange termijn effecten van promoties? Wij helpen je graag verder! In deze praktijkopleiding leggen we het van naadje tot draadje uit. Zo breng jij je promotieanalyse wél tot een goed einde!

Wij helpen je graag verder! In deze praktijkopleiding leggen we het van naadje tot draadje uit. Zo breng jij je promotieanalyse wél tot een goed einde!

Op het programma

  • Waarom promoties organiseren?
  • Welke promotiemechanismen bestaan er?
    • Toelichting van promogegevens verzameld door marktonderzoekbureaus Nielsen en GfK
    • Overzicht van couponing: Highco en BDmyShopi
  • Evaluatiemechanisme: hoe beheer je efficiënt je promotiestrategie?
  • Hoe beoordeel je resultaten? Gebruik van baseline-verkoop en incrementele verkopen
  • Evaluatie van effecten op korte en lange termijn
  • Retailer sell-in: breng je promotiestrategie overtuigend aan de man

 

Voor wie

Sales- en marketingmedewerkers in FMCG en retail met minstens twee jaar ervaring in gegevensanalyse.

 

Wat zeggen de deelnemers

"Very practical and hands on, making you want to become more performant in your job" Brigitte Tytgadt - Biscuiterie Jules Destrooper

"An interactive and structural approach to in-depth promo analysis"

"An occasion to rethink with more distance, about why & how we do on follow-up promotion." Christian Marcquigny - Bolton

"Informative, I like the ideas of concepts giving for improving the daily work" participant of a fresh food manufacturer

"A hands-on course which will guide you in developing an promotional strategy & process" participant of a non-food manufacturer

 

Taal

Nederlands of Engels naargelang de taal van de deelnemers.

 

Prijs

De deelnameprijs is 699€. Deze opleiding is gratis voor bedrijven met een Gondola Professional Membership.

Trainer

Silvie Vanhout

Managing Partner

Gondola Academy

Meer info
Silvie Vanhout

Ben je een KMO en kom je in aanmerking voor de KMO-portefeuille? Ontvang nu rechtstreeks een exclusieve aanbieding van Gondola Academy! Neem direct contact op via academy@gondola.be.