- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Vanaf nu kunnen de Belgen ook online hun boodschappen doen bij Albert Heijn. De Belgische webshop ah.be is live gegaan, en de eerste Belgische afhaalpunten zijn officieel geopend. Daarmee rolt AH haar online strategie in ons land uit.
Bijna vier jaar na het openen van haar allereerste Belgische winkel in Brasschaat, opent Albert Heijn nu ook een webshop in ons land. Het was al even geleden aangekondigd, maar ondertussen is het ook een feit: Belgische klanten kunnen online winkelen bij het vernieuwde ah.be. Ze kunnen daarbij kiezen uit een assortiment van 16.500 producten en hun aankopen ophalen bij een Pick Up Point.
Pick Up PointsDeel van de online (of omnichannel) strategie van AH zijn de afhaalpunten die de retailer na het succes in Nederland ook in België uitrolt. Albert Heijn opent meteen drie Pick Up Points: aan de A12, in Gent en in Lokeren. “Albert Heijn wil haar klanten de mogelijkheid geven om op welke manier dan ook boodschappen te doen, waar en wanneer het ze zelf uitkomt. Om dit mogelijk te maken, starten we met het uitrollen van Pick Up Points in België”, klinkt het.
ServicekostConcreet kunnen klanten hun boodschappen online reserveren en ophalen wanneer het hen past. Ze hoeven zelfs niet uit hun auto te stappen, want AH zet ze gewoon in de koffer. Per reservatie vraagt AH een servicekost van 4€, als klanten voor meer dan 100€ boodschappen reserveren, betalen ze 3€ servicekost.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?