- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Online retailer Amazon gaat luiers en babydoekjes verkopen onder de naam Amazon Elements. Het nieuwe huismerk is enkel toegankelijk voor leden van het Prime-programma en biedt uitgebreide informatie over de samenstelling en oorsprong van de producten.
Amazon beperkt zich al lang niet meer tot het online verkopen van boeken en dvd’s, denk maar aan de boodschappendienst Amazon Fresh, de eigen Fire-smartphones of de experimenten met drones. Het nieuwste project van Amazon? Luiers en vochtige babydoekjes.
Premium huismerk
De eigen luiers en babydoekjes worden gelanceerd onder de naam Amazon Elements. Dit nieuwe huismerk is exclusief toegankelijk voor leden van Amazon Prime, het ledenprogramma van Amazon waarbij klanten voor 99 dollar per jaar van voordelen zoals gratis bezorging van bestellingen en gratis streaming van films en muziek krijgen. En nu krijgen die leden dus ook toegang tot de producten van Amazon Elements, een huismerk voor “premium producten”. Hoewel Amazon voorlopig enkel babyverzorgingsproducten verkoopt onder het nieuwe merk, spreekt het van “our own line of everyday essentials”. Naar alle waarschijnlijkheid wordt het assortiment in de toekomst dus fors uitgebreid.
TransparantieAmazon Elements zet fors in op transparantie. Bij elk artikel wordt weergegeven in welke streek en bij welke producent het product gemaakt is, welke ingrediënten erin zitten, van waar ze afkomstig zijn. Zelfs de eigenschappen van de ingrediënten en waarom ze in het product zitten, kan je opzoeken. Meer informatie dan op een etiket geraakt dus.
Maaltijden thuisleveren
Amazon kondigde ook aan dat het start met het thuisleveren van afhaalmaaltijden. De Takeout & Delivery-dienst is gelanceerd in Seattle, waar klanten bij een 100-tal lokale restaurants een maaltijd kunnen bestellen en laten thuisleveren via Amazon.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?