Developed Records:
Markthal Rotterdam
Toen De Markthal op 1 oktober geopend werd, was dat onder grote belangstelling. Niet alleen door de aanwezigheid van Koningin Maxima, maar vooral door de omvang en ontwerp van het gebouw. De Markthal is een gigantische tunnel- of boogvormige vormige hal, die op zijn hoogste punt 40 meter hoog is. Deze hal overdekt een marktvloer die in totaal zo’n 6.200 m2 commerciële activiteiten herbergt. Het plafond wordt versierd door ‘De Hoorn des Overvloeds’, een 11.000 m2 groot kunstwerk van Arno Coenen dat sterk uitvergrote groenten, fruit, granen en andere voedingsproducten afbeeldt. Door het speciale ontwerp van het gebouw heeft De Markthal veel weg van een modern monument, maar dan wel één rond food consumptie.
Cora moderniseert Hornu
We hadden het er in de lente al over op Gondola.be. Op 28 april heeft Cora de transformatie van de winkel in Hornu afgewerkt en er de nieuwe generatie van zijn concept toegepast. We hadden onszelf beloofd om het daar samen met nog een paar andere onderwerpen eens uitvoerig over te hebben met Olivier Haller, algemeen directeur van Cora. Het interview, dat voorzien was voor het begin van herfst, werd echter verschillende keren uitgesteld omdat de keten bezig was met het sluiten van een nieuw sociaal akkoord. Maar uitstel is geen afstel, en u zal dit onderhoud dan ook binnenkort in ons blad kunnen lezen. Ondertussen vonden we het echter hoog tijd om eens grondig kennis te maken met het nieuwe gezicht van de hyper van Hornu, in het gezelschap van Hervé Krieger en Véronique Brogniez, respectievelijk directeur en marketingmanager van dit 11 000 m2 tellende verkooppunt.
Robuust: een “supermarkt” zonder verpakkingen
Eind augustus opende in Antwerpen onder grote belangstelling de eerste verpakkingsvrije voedingswinkel van België de deuren. Bij Robuust wordt alles in bulk aangeboden, en moeten klanten zelf hun flessen, potjes en zakjes meenemen.