- Zelfscan: vloek of zegen?
- Fotoreportage: Ontdek het beste van Sial
- Dossiers: warme kazen, melkdesserts, bereide maaltijden, etnische producten ...
Bijna 20 maanden na de eerste ingebruikname van de 6 afhaalpunten van Lidl telt de supermarktketen in totaal 20.000 afhalingen van online bestellingen. En dat is ook goed nieuws voor de smart discounter zelf. "1 op de 3 klanten doet zijn boodschappen in de Lidl-winkel na het afhalen van een online bestelling", zegt de supermarktketen.
In oktober 2017 introduceerde Lidl haar eerste afhaalpunten in Ekeren, Hamme en Evere. Via deze dienst biedt de supermarktketen haar klanten de mogelijkheid om pakketten te ontvangen uit de eigen online shop (4.000 non-food producten) of uit andere webshops. Een jaar na de ingebruikname van de eerste drie ophaalpunten besliste de supermarktketen om het project breder uit te bouwen en installeerde het drie nieuwe pakketverdelers in Renaix, Diest en Aarlen. "Alleen al in 2018, dankzij de nieuwe opnamepunten, stegen de leveringen met 260%. We hebben nu 20.000 online bestellingen bij onze ophaalpunten afgeleverd", legt Isabelle Colbrandt, woordvoerster van Lidl, uit.
De zes ophaalpunten aan de ingang van de winkels zijn elk samengesteld uit 58 kluisjes en maken het mogelijk om 90% van de artikelen die beschikbaar zijn in de webwinkel van Lidl te leveren. De levertijd (72 u) en kosten (3,99 euro per levering) blijven ongewijzigd ten opzichte van de webshop.
"Uit een intern onderzoek blijkt dat 1 op de 3 klanten na het afhalen van hun online pakjes boodschappen doet bij Lidl. 90% van hen wil dat in de toekomst nog doen", aldus Isabelle Colbrandt. Met de ontwikkeling van dit project blijft Lidl haar supermarktnetwerk verder versterken. Tegenwoordig vullen de online shop, ophaalpunten en Lidl-winkels elkaar aan.
De supermarktketen koos voor het geïntegreerde systeem van Cubee voor haar inzamelpunten. "We hebben gekozen voor een eenvoudig, snel en efficiënt leveringsprincipe. Na het plaatsen en betalen van een bestelling op lidl-shop.be, ontvangen klanten een ordernummer en worden ze per e-mail verwittigd zodra hun bestelling geleverd is. Klanten hoeven alleen de code te gebruiken die ze bij de reservering hebben ontvangen om de aankopen af te halen in het afhaalpunt." verklaart Isabelle Colbrandt.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?