- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
UNIZO, UCM en Comeos zijn met Wordline tot een akkoord gekomen over een compensatieregeling naar aanleiding van Bancontact-panne op 23 december, in volle kerstaankopen. Wordline komt de handelaars tegemoet met compensaties ter waarde van 5 miljoen euro.
Concreet zullen de handelaars op 20 december 2014 en 19 december 2015, telkens de zaterdag voor Kerstmis, geen transactiekosten moeten betalen voor Bancontact-MisterCash. Dat zou hen zo'n 1,6 miljoen euro moeten opleveren.
Daarnaast kunnen ook kleine handelaars gebruik maken van het TINA-systeem, een soort-backupsysteem voor betaalterminals. Het eerste jaar zal gratis zijn, daarna kunnen de handelaars kiezen of ze een abonnement nemen.
Ook gaat Worldline het engagement aan om bij panne binnen de 20 minuten over te schakelen naar hun reserve-server. “Is er een panne, dan ondervinden handelaars maximum 20 minuten hinder”, aldus de organisaties. Ten slotte zal ook de communicatie tussen de ondernemersorganisaties en Worldline beter afgestemd worden.
Alle maatregelen zijn goed voor een totale investering voor Worldline van 5 miljoen euro. Comeos, UNIZO en UCM zijn tevreden over het akkoord. “De handelaars ondervonden door de panne heel wat hinder. De afgesproken maatregelen zijn een passende compensatie”, zeggen de organisaties.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?