Albert Heijn breidt zijn samenwerking met tankstationketen BP verder uit in Nederland en gaat zijn Albert Heijn to go-concept aanbieden bij ruim 100 tankstations. De uitrol is gepland voor na de zomer. 

Na een geslaagde eerdere test bij 8 BP-tankstations, heeft Albert Heijn nu besloten om zijn Albert Heijn to go-concept uit te rollen bij meer dan 100 BP-tankstations. Op die manier speelt de supermarktketen nog meer in op de groeiende vraag van klanten naar verse, kwalitatieve on the go-producten. 

“Wij willen er altijd en overal voor onze klanten zijn. Om de hoek, onderweg en via ah.nl”, vertelt Marit van Egmond, CEO bij Albert Heijn. “Zeker als het om eten en drinken gaat, hebben klanten behoefte aan oplossingen die op maat zijn. Hun keuzes kunnen van moment tot moment verschillen. Met onze 130 jaar ervaring willen wij lekker en gevarieerd eten bereikbaar maken voor iedereen en op elke plek in Nederland en in Vlaanderen. In onze supermarkten maar ook onderweg in bijvoorbeeld ziekenhuizen, op treinstations, hogescholen en dus ook bij tankstations. Deze samenwerking met BP sluit dan ook naadloos aan op onze groeiambitie.”

In de Albert Heijn to go-winkel vinden klanten een grote keuze aan verse, ter plekke bereide producten voor onderweg, zoals koffie, belegde broodjes, salades, croissants, snacks en verse vruchten- en groentesappen. Om daarnaast in te spelen op de noden van bezoekers van het tankstation, biedt de supermarkten ook autoproducten aan zoals Castrol-motorolie en ruitensproeiervloeistof.