- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Albert Heijn België heeft haar eerste grote franchisepartner gevonden. Peeters-Govers, een zelfstandige kruideniersgroep uit de Kempen die tot voor kort aangesloten was bij Alvo, kiest voor het franchisemodel van Albert Heijn, waardoor het winkelnetwerk van AH met 8 winkels uitbreidt.
Albert Heijn is sinds de komst naar België aan een constant tempo nieuwe winkels blijven openen. De grote meerderheid daarvan zijn echter filiaalwinkels. Hoewel de retailer aanvankelijk zei naar een 50/50-verhouding tussen franchise en geïntegreerde winkels te willen gaan, worden tot op heden maar 4 van de 31 winkels uitgebaat door zelfstandige ondernemers. Met Peeters-Govers als nieuwe franchisenemer, krijgt Albert Heijn er in één klap 6 vestigingen bij in de provincie Antwerpen. Bovendien zijn er ook nog 2 nieuwe winkels gepland in de toekomst.
Het franchiseconcept van Albert Heijn sluit goed aan bij de toekomstvisie van Peeters-Govers, vertelt bestuurder Jan Peeters: “Ik ben overtuigd dat Albert Heijn met zijn talloze initiatieven op het gebied van klantvriendelijkheid, assortiment, logistieke efficiëntie, communicatie en ecologie, de sterkste en meest toekomstgerichte formule op de markt in handen heeft”.
Dat AH nieuwe winkels plant, bevestigt dat het enseigne voorlopig gewoon blijft bestaan in België. Bij Albert Heijn België klinkt het dat er gewoon vastgehouden wordt aan het voornemen om 50 winkels te hebben tegen eind 2016.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?