- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Albert Heijn Nederland experimenteert met 'rustig-aan-kassa’s'. De retailer wil zo tegemoetkomen aan de klanten die zich opgejaagd voelen door de tijdsdruk aan gewone kassa’s. Dat meldt Omroep Brabant. "Hier kunnen shoppers op hun gemak hun boodschappen inpakken en afrekenen", aldus Albert Heijn.
In tijden waarin consumenten steeds minder tijd hebben en winkelen steeds sneller moet gaan, denk daarbij aan de kassaloze winkels die steeds vaker opduiken, komt Albert Heijn Nederland met een wel erg vreemd concept aanzetten: de rustig-aan-kassa. Hier kunnen klanten terecht die geen haast hebben, klinkt het bij de retailer. Concreet kunnen shoppers er op hun gemak hun boodschappen inpakken en afrekenen, en kunnen ze om hulp vragen zonder dat andere mensen zich beginnen op te jagen omdat ze langer moeten wachten. Albert Heijn Nederland test het nieuwe concept in verschillende Nederlandse filialen, waaronder dat in Oosterhout, waar veel ouderen wonen.
Met deze trage kassa’s wil de retailer tegemoetkomen aan klanten die zich opgejaagd voelen door de tijdsdruk aan gewone kassa’s. Albert Heijn benadrukt dat daarbij niet enkel de oudere generatie vragende partij is, maar dat ook jonge twintigers wel eens willen genieten van een rustigere winkelbeleving. “Jong en oud maakt er gebruik van. We willen allemaal wel eens lekker rustig aan doen”, verklaart Albert Heijn.
Foto: Tonnie Vossen
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?