iStock
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
iStock
Aldi komt op vrijdag en zaterdag met extra promoties op verse producten. De hard discounter wil naar eigen zeggen inspelen op de hoge promotiegevoeligheid bij Belgische consumenten.
Onder de naam Weekend Knaldi komt Aldi met extra promoties op verse groenten en fruit, vers vlees, verse vis en verse taart. Morgen en overmorgen kunnen klanten genieten van hoge korting op appelen, broccoli, lamskoteletten én verse flantaart. “Het versassortiment bij Aldi is de laatste jaren sterk gegroeid en kreeg een prominente plaats vooraan de winkel”, zegt inkoopdirecteur Natalie Duthoy. Daardoor kan de winkelkar meteen gevuld worden met het meest essentiële. “Bovendien wordt zoveel mogelijk van het versaanbod lokaal aangekocht.” Belgische consumenten hebben veel aandacht voor promoties bij verse voeding, wijst onderzoek in opdracht van Aldi uit. 4 op 5 consumenten hechten er belang aan. Meer dan de helft van de consumenten zegt bepaalde soorten groenten en fruit enkel nog te kopen als deze in promotie staan. 7 op 10 Belgen wijken zelfs af van hun boodschappenlijstje als ze een promotie zien in de versafdeling. Daarnaast is het weekend voor velen een belangrijk moment om verse producten in te slaan, stelt de hard discounter.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?