- Zelfscan: vloek of zegen?
- Fotoreportage: Ontdek het beste van Sial
- Dossiers: warme kazen, melkdesserts, bereide maaltijden, etnische producten ...
De display, het marketinginstrument dat tijdelijk naast de rekken wordt geplaatst om een product te promoten, zou "omzet doen verliezen". Dat verklaart Olivier Delangre, CEO van de Belgische start-up Amoobi, dat het consumentengedrag in supermarkten analyseert, exclusief aan Gondola.
Zouden displays in de winkel, die ontworpen zijn om nieuwe producten te promoten, nutteloos zijn? Dat is wat een studie van Amoobi suggereert. "Hoewel het verleidelijk is om te denken dat een extra display zich automatisch vertaalt in extra verkoop, blijkt uit onderzoek dat dit niet altijd een goede manier is om klanten aan te zetten tot meer aankopen. Zeker niet in de schaduw van een wereldwijde pandemie”, zegt Olivier Delangre, CEO van Amoobi. "In 2021 moeten we rekening houden met de evolutie van het consumentengedrag. Hoewel shoppers langzaam terugkeren naar de winkel, dwingt hun unieke en effectieve koopstijl retailers om creatief te zijn om de klantenbetrokkenheid te vergroten. In die zin is de display niet altijd de beste manier om dit te bereiken.”
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag, daarna:
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?