- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Er is momenteel heel wat beweging bij Carrefour, waar de nieuwe voorzitter Alexandre Bompard geen tijd verliest om de verschillende ploegen naar zijn hand te zetten. Ook in België is de beweging spectaculair: de markt staat onder de directe leiding van Guillaume de Colonges, verantwoordelijk voor de zone Noord en Oost. Tegelijk is de architectuur van het organigram veranderd, waarbij de Belgische verantwoordelijken een stapje hogerop zetten: Geoffroy Gersdorff wordt algemeen voorzitter en Hilde Decadt heeft de leiding over drie formats die tot nu toe apart gemanaged werden.
De verandering raakt ook andere mensen die onze lezers goed kennen. Arnaud de Lauzières, die voor de groep het project Carrefour Planet in goede banen leidde, en tot heel recent ook de Belgische hypermarkten in handen had, wordt vanaf 6 november expert in de directie van de Groupe Carrefour. In die rol moet hij het transformatieproces goed laten verlopen. Het staat op het lijf geschreven van deze commerçant, die de hypermarktformule perfect kent. Hij zal bij de Groupe een zeker Gérard Lavinay terugvinden, die voortaan de producten toegewezen krijgt, samen met de formules. Het is onnodig te zeggen dat de twee heren een vitale rol gespeeld hebben bij hun komst in België, en dat ze bijgedragen hebben tot het op de rails zetten van een filiaal dat in crisis verkeerde. Net zoals ze ook zorgden voor een nieuwe dynamiek in de Belgische hypermarkten, die in een weinig benijdenswaardige situatie verkeerden. Net als wij wensen onze talloze lezeers Arnaud de Lauzières ongetwijfeld veel succes bij zijn nieuwe missie.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?