7 weken lang organiseert AB InBev een grote sensibiliseringscampagne voor verantwoord alcoholgebruik. Naar aanleiding daarvan herwerkten zanger Arno en Triggerfinger  het nummer J’aime la vie van Sandra Kim voor de nieuwe reclamespot van Jupiler. “Het is belangrijk dat mensen begrijpen dat je kunt feesten zonder alcohol te drinken.”

In het kader van een zeven weken durende Leuvense campagne tegen schadelijk alcoholgebruik creëerde Jupiler een unieke reclamespot voor Leuven. Voor de spot herwerkten zanger Arno en de groep Triggerfinger het nummer J’aime la vie van Sandra Kim en koppelden ze het aan verantwoord alcoholgebruik. “Het belangrijkste als je van het leven houdt, is dat je het niet in gevaar brengt. De spot toont dat je ook kan feesten met alcoholvrij bier. We zijn vereerd dat artiesten als Arno en Triggerfinger zich achter deze boodschap willen scharen”, vertelt Lionel Cleenen, Brand manager Jupiler bij AB InBev. De reclamespot zal exclusief in de Leuvense bioscoop gedraaid worden en is sinds maandag ook te zien op social media. 

“Het is belangrijk dat mensen begrijpen dat je kunt feesten zonder alcohol te drinken”, aldus Ruben Block, de zanger van Triggerfinger. “Deelnemen aan een reclamecampagne voor alcohol was voor mij uitgesloten, ik heb al 17 jaar geen druppel meer gedronken. Maar deze verhaallijn geeft een zeer positieve boodschap”, vervolgt Lange Polle, bassist bij Triggerfinger. De keuze van het liedje verklaart Arno heel eenvoudig: “J’aime, j’aime la vie… et la 0,0% aussi!”

Sensibiliseringscampagne

Jupiler plaatst met deze spot het feest en het moment dat jongeren met hun vrienden delen, boven het gebruik van alcohol. “Bier brengt al eeuwen mensen samen. Het was al het sociale netwerk lang voor Facebook en WhatsApp bestonden. Maar dat bier hoeft daarom geen alcohol te bevatten. We willen studenten doen stilstaan bij hun drankgebruik en hen warm maken om ook eens alcoholvrij bier te drinken”, legt Laure Stuyck woordvoerder Citypilot voor AB InBev uit.

De campagne kadert in een breder initiatief van AB InBev om studenten te sensibiliseren voor verantwoord alcoholgebruik. Zeven weken lang wil de brouwerij uit Leuven studenten doen stilstaan bij de manier waarop ze alcohol drinken, met verscheidene initiatieven zoals een alcoholvrije cantus, een testvat waarbij studenten proeven of het Jupiler of Jupiler 0.0% is, spiegels die vertekend beeld van alcohol drinken aantonen,... . Aan de campagne gaat ook een nulmeting vooraf en er volgt een evaluatie midden december. Op die manier wil AB InBev de effectiviteit en sociale impact meten.