#3 Colruyt, Carrefour en Delhaize presenteren hun doelstellingen voor 2020 op vlak van duurzaamheid. Zonder aan greenwashing te doen. Ontdek elke week een andere visie. Afsluiten doen we met Colruyt.
Waarom kiest Colruyt Group voor witte eieren in plaats van bruine, engageert het zich voor certificaten voor palmolie en vis, en ontwikkelt het mee lokale appelsoorten in plaats van ze te importeren? Het antwoord: De groep wil zijn assortiment zo duurzaam mogelijk te maken.
Astrid Van Parys zit vier hoog in het hoofdkwartier van Colruyt Group in Halle. Ze heeft een klein, anoniem kantoor waarin behalve haar bureau ook nog een kleine vergadertafel staat. Ze is domeinverantwoordelijke sustainability, wat betekent dat ze het aanspreekpunt is voor de richting en de visie die Colruyt Group wil uitgaan op vlak van duurzaamheid. Het bedrijf is een van de Belgische ambassadeurs van de VN-duurzaamheidsdoelstellingen en, zo staat het trots op de website, heeft duurzaamheid in zijn genen. Mooi, maar wat betekent dat precies, wanneer iedereen de mond vol heeft van duurzaamheid? “Een van de zaken waar wij hard mee bezig zijn, is het verduurzamen van ons assortiment”, zegt Astrid Van Parys. “Dat doen we eigenlijk al lang. In plaats van eieren van legkippen introduceerden we in het verleden eieren van kippen die vrij rondlopen, en brachten we het vet- en suikerpercentage van veel producten omlaag. Het zijn inspanningen waar we voortdurend mee bezig zijn, maar die we vanaf het voorjaar nog explicieter en duidelijker gaan communiceren aan onze klanten.”
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag, daarna:
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?