Het merk Babybio is een pionier in biologische voeding voor baby’s. Het is in België aanwezig met meer dan zestig producten, waaronder melk, babymaaltijden, ontbijtgranen, koekjes en fruit- en melkdesserts.

Babybio kwam begin 2020 in de schappen van de supermarkten terecht, eerst bij Delhaize, daarna bij Cora, Match en later bij Colruyt, en heeft zijn weg ondertussen gevonden naar de harten van de Belgische consumenten. “Op beurzen ontmoeten we regelmatig jonge ouders die ons vertellen dat ze meer Babybio-producten in de supermarkten zouden willen vinden, daarom breiden we ons assortiment in België geleidelijk uit”, zegt Julia Martinez, country manager Belgium voor Babybio. Babybio is geen nieuw merk. Het werd al in 1996 gelanceerd, toen de eerste biologische babymelk op de Franse markt verscheen. Als pionier in biologische babyproducten is het nu het grootste biomerk in Frankrijk in zijn categorie en het 10de grootste biologische merk over alle categorieën heen. In de loop der jaren is het assortiment aanzienlijk uitgebreid, met niet minder dan 150 producten op zijn oorspronkelijke markt in Frankrijk, waaronder ontbijtgranen, koekjes, vruchtenmoes in kalebassen, groentemaaltijden, zuiveldesserts en zelfs desserts op basis van plantaardige melk. “Dankzij deze ontwikkeling zijn we marktleider geworden op het gebied van babyvoeding in Frankrijk, een positie die we al sinds 2017 innemen. We hebben nu een marktaandeel van meer dan 25% in biologische babyvoeding. In Frankrijk is Babybio het nummer één biologische babymerk dat de voorkeur heeft van moeders.” Twee van de belangrijke redenen waarom supermarkten vertrouwen hebben in Babybio zijn de expertise en betrouwbaarheid. Babybio is eigendom van Vitagermine, dat de merken Babybio (voor baby’s) en Vitabio (voor volwassenen en kinderen) ontwikkelt vanuit het hoofdkantoor in Bordeaux. Vitagermine maakt zelf deel uit van de Global Baby-groep, die verschillende bedrijven omvat die gespecialiseerd zijn in babyvoeding.

Babybio, voortrekker in zijn categorie in België

Naast expertise en betrouwbaarheid is er nog een andere fundamentele pijler: innovatie. Het bedrijf ontwikkelt niet minder dan 10 tot 15 nieuwe producten per jaar, met bijzondere aandacht voor smaak, streng geselecteerde grondstoffen, zeer korte ingrediëntenlijsten en recepten die aanleunen bij ‘huisbereid’, zonder zoetstoffen of additieven. “Tegenwoordig is 95% van de ingrediënten die in onze recepten worden gebruikt afkomstig uit Frankrijk, vooral dankzij onze twee boerderijen in het westen van het land, waar we maar liefst tien soorten groenten en fruit kunnen telen die in onze producten worden gebruikt.” Oorspronkelijk, meer bepaald sinds 1998, werd het merk verdeeld via een netwerk van speciaalzaken zoals Färm en Sequoia. Drie jaar geleden heeft het ook de overstap gemaakt naar de supermarkten, via ketens zoals Delhaize, Colruyt, Match, Cora en Orchestra, waar Babybio trouwens het enige merk in dit segment is. In België breidt Babybio zich uit, met een groei van meer dan 30% tijdens het afgelopen jaar. “In België vertegenwoordigen biologische producten ongeveer 16% van de markt voor babyvoeding en -melk”, onderstreept Julia Martinez. “Dit betekent dat, in vergelijking met andere bioproductcategorieën, biologische babyvoeding nog steeds erg in trek is. Bovendien is food goed voor 80% van de bioverkoop in babyvoeding, tegenover 20% voor wat babymelk betreft. In het segment van de voeding zijn maaltijden de belangrijkste bevorderaar voor groei. Babybio stimuleert dus de groei in dit segment. We ontwikkelen ons momenteel verder in België, een markt waar we sterke ambities hebben, met name binnen de 5 jaar leider worden in biologische babyvoeding. We staan dus zeker open voor partnerships met retailers.”

Meer info?

Voor meer informatie over Babybio: www.babybio.fr

Om contact op te nemen met Babybio:
jmartinez@vitagermine.com
+33 6 36 49 31 95

Klik hier!