- Zelfscan: vloek of zegen?
- Fotoreportage: Ontdek het beste van Sial
- Dossiers: warme kazen, melkdesserts, bereide maaltijden, etnische producten ...
Bancontact/Mistercash heeft onlangs zijn langverwachte mobiele betaal-app gelanceerd. Met de app kunnen mobiele betalingen tot 250 euro uitgevoerd worden via smartphones, tablets, laptops en pc’s.
De app vervangt de kaart niet voor gewone betalingen aan de kassa, verduidelijkt Bancontact/Mistercash. De twee vullen elkaar eerder aan. “Met de app komt er nu een betaalmogelijkheid bij, specifiek ontworpen voor situaties waar betalen met de bancontactkaart moeilijk of gewoon niet mogelijk was”, klinkt het.
Voor e-commerce bijvoorbeeld. Betalen op het internet is vandaag niet echt gebruiksvriendelijk. De consument moet een hoop gegevens in vullen en heeft ook nog eens een kaartlezer nodig. De nieuwe app moet betalen op het internet een stuk eenvoudiger maken. Deze nieuwe manier van online betalen kan voortaan in webshops, maar is eveneens mogelijk in mobiele apps van handelaars, al zijn er momenteel nog niet veel aangeslotenen.
Maar de app mikt ook op andere situaties waarin er geen Bancontact-terminal is, maar wel een smartphone. Om onder vrienden een rekening te delen op café, of om de pizzajongen te betalen, … Elke betaling tot € 250 kan met de app worden uitgevoerd.
Ook handelaars betalen is mogelijk, als die mobiel betalen met Bancontact aanbieden. In dat geval staat er een QR-code op het kassaticket, die de consument in de app scant en zo kan overgaan tot de betaling. Die methode wordt alleszins momenteel getest in een tiental restaurants. Voor de retail is het dus nog even wachten.
De nieuwe app is meteen beschikbaar voor klanten van zestien banken, waaronder alle groten (AXA, Belfius, BNP Paribas Fortis, bpost bank, ING België, KBC, etc.). Daarmee heeft meer dan 99% van de Bancontact/Mister Cash-kaarthouders toegang tot de app. De dekking is dus zo goed als volledig. Niet enkel voor onderlinge betalingen, maar ook voor betalingen bij handelaars.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?