- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
BD Media en BD Logistics krijgen een nieuwe eigenaar: het managementteam wordt meerderheidsaandeelhouder en gaat in zee met de nieuwe privé-investeerder SPX. BD Media en BD Logistics worden voortaan gebundeld onder de Belgian Distribution Group (BD Group).
BD Group, dat bestaat uit BD Media en BD Logistics, is voortaan de overkoepelende holding en vervangt hiermee BD myShopi NV. “Deze nieuwe holding kadert in de verandering van de aandeelhoudersstructuur. Het huidige management wordt meerderheidsaandeelhouder. Daarnaast stapt NPM Capital uit de groep en komt het team van SPX als nieuwe privé-investeerder aan boord”, legt CEO Raf Lambrix uit. “BD Group is op die manier een gezond bedrijf dat klaar is voor verdere groei. Vorig jaar was een belangrijk scharniermoment: we zagen onze logistieke activiteiten versnellen en onze totale omzet kende opnieuw een stijging en dit naast onze omnichannel activiteiten waarbij de folder nogmaals zijn belang heeft bewezen als sterk medium. En ook dit jaar blijven folders populair: maar liefst 9 op de 10 Belgen geeft aan ze te lezen en 8 op de 10 doet dit zo goed als elke week.” De groep, die goed is voor een omzet van 85 miljoen euro en zo'n 330 medewerkers telt, bereikt elke week 4,5 miljoen Belgische huishoudens met zijn folderpakketten.
De nieuwe eigenaars zijn overtuigd van het potentieel van de groep. "De coronaperiode was niet evident, maar heeft wel aangetoond dat onze strategie om op twee complementaire pijlers te steunen de juiste was. De nieuwe aandeelhoudersstructuur reflecteert ons geloof in onze activiteiten en ons vertrouwen in het bedrijf", vervolgt Raf Lambrix, die benadrukt dat de groep in de toekomst verder zal inzetten op een duurzame groei. "We blijven investeren in lokale verankering, we diepen de synergieën tussen beide business units verder uit en we verzekeren de continuïteit voor onze klanten en consumenten. We focussen daarbij in de eerste plaats op organische groei, maar anderzijds kan groei ook gerealiseerd worden door overnames. We houden alle opties open zolang ze binnen onze langetermijnstrategie passen."
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?