- Zelfscan: vloek of zegen?
- Fotoreportage: Ontdek het beste van Sial
- Dossiers: warme kazen, melkdesserts, bereide maaltijden, etnische producten ...
De Duitse producent van verzorgingsproducten Beiersdorf zag zijn omzet in de eerste 6 maanden van dit jaar met 5% stijgen. Het bedrijf achter o.a. Nivea en Hansaplast groeide in alle regio’s waar het aanwezig is.
De groepsomzet voor H1/2014 kwam uit op 3,171 miljard euro. Dat is een organische omzetgroei van 5% ten opzichte van een jaar eerder, al blijft daar na wisselkoerseffecten nog maar 0,2% van over.
Beiersdorf realiseerde in alle markten een meerverkoop. In Europa, haar grootste afzetmarkt, groeit het bedrijf met 2% en in de Amerika’s met 4,8%. De grootste meerverkoop zet de producent echter neer in de opkomende markten. In de regio Afrika/Azië/Australië groeit Beiersdorf met 11,3%.
Ook vlaggenschip Nivea laat afzonderlijk positieve cijfers optekenen, met 6,1% groei ten opzichte van H1/2013. Andere stijgende Beiersdorf-merken waren Eucerin (+6,8%) en La Prairie (+7%).
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?