- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Nadat ze sinds september steeds meer opdoken in de Belgische winkelrekken staan hard seltzers vandaag voor hun grote test. Colruyt, Delhaize en Carrefour zetten alle drie in op de boom van het ‘gealcoholiseerd water’, gefabriceerd door lokale spelers en door drankreuzen als AB InBev en Coca-Cola.
In september meldde Gondola al op deze pagina’s dat er een nieuw drankje zijn opwachting maakt in de Belgische winkels: hard seltzer. Bij ons was het goedje toen nog grotendeels onbekend, maar in de Verenigde Staten maakte het al sinds goed twee jaar furore. Hard seltzer is, voor wie het nog niet zou weten, een soort bruisend water dat gearomatiseerd is met fruit en een alcoholgehalte heeft van in het algemeen 5%. Zonder toegevoegde suikers, behalve die van de alcohol, zonder gluten en caloriearm. Om al die redenen wordt de drank aan de andere kant van de oceaan gezien als een alternatief voor licht bier en wordt het bij ons geplaatst bij de alcoholmixen.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag, daarna:
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?