- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
De corona-crisis heeft ook een grote impact op de Belgische topmerken: zij verloren 15% van hun waarde, ofwel 3 miljard euro.
Elk jaar publiceert Belgian Brands een klassement van de meest waardevolle merken van ons land. Voor het vijfde opeenvolgende jaar eindigt KBC helemaal bovenaan, gevolgd door BDO, AB Inbev, Proximus en Stella Artois. De topmerken ontsnappen niet aan de gevolgen van de pandemie. De tien waardevolste merken in België verliezen zowat 15% van hun waarde, goed voor zo’n 3 miljard euro. Het verlies is in verhouding vergelijkbaar met die bij de 500 grootste bedrijven wereldwijd, zoals die gerangschikt werden door Brand Finance Global. Bij hen is er een verlies van 936 miljard euro, met een gemiddeld waardeverlies tussen 10% en 20% per merk. Vorig jaar zag KBC zijn waarde nog stijgen met 2%, ondanks de media-aandacht rond veranderde regulering en aangekondigde ontslagen.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?