Nisran Azouaghe
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Nisran Azouaghe
Elk jaar gaan er in ons land 10 à 15 nieuwe winkels van Kruidvat open. Een strak tempo dat de Nederlandse retailer in de komende jaren zal aanhouden, zegt manager director België Bert Verhoef. “Wij zijn al 31 jaar in België en we doen nog altijd precies hetzelfde.”
Bert Verhoef wacht ons op in de nieuwe Kruidvat-winkel in de Korte Gasthuisstraat, in het centrum van Antwerpen. Hij kijkt met trots naar de winkelrekken en -inrichting. “Deze winkel heeft bredere gangpaden en een andere signalisatie, waardoor een klant makkelijker kan navigeren: daar moet ik zijn voor verzorging, voor make-up, enzovoort. Dat zijn elementen die we op basis van klanteninzichten hebben toegevoegd. We merken aan hun reacties dat ze er enthousiast over zijn. We bouwden de voorbije jaren elk jaar zo’n 30 winkels naar dit nieuwe concept om, we gaan dat ook in de komende jaren aan dat tempo doen.”
We zullen in de komende jaren ook aan dat tempo blijven groeien. Er zijn nog heel wat locaties, met name in het Franstalige deel van België, waar we nog maar 80 winkels hebben, maar ook in Vlaanderen, waar we er toch al 219 tellen, zijn er hier en daar nog wel witte vlekken om winkels te openen. Tegelijk zit de groei ‘m niet alleen in het aantal filialen, maar ook in het feit dat we kunnen verbouwen, waardoor de bestaande winkels aantrekkelijk en relevant voor de klant blijven.”
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag, daarna:
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?