- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Eén vacature, meer was er niet nodig om de geruchtenmolen op gang te draaien voor Lidl. De discounter is op zoek naar iemand om de online activiteiten uit te rollen in Nederland. Verschillende Nederlandse media speculeren er nu over de mogelijke lancering van een volwaardige Lidl-webshop in Nederland. Lidl bevestigt noch ontkent dit.
Nederland zet eerste stappen naar volwaardige webwinkel
Lidl is al online actief in Nederland, zij het beperkt. Zo verkoopt de discounter online al (exclusieve) wijnen en vakantiereizen. Zes maanden geleden sloot de keten haar wijnwebshop aan bij Thuiswinkel.org. Hiermee geeft Lidl de website een definitieve plaats in de wereld van de e-commerce. Daarenboven kan dit wijzen op een eventuele uitbreiding van het online aanbod van de keten.
België springt mee op de trein
De Belgische tak van Lidl sloot zich dan weer aan bij BeCommerce, de Belgische equivalent Thuiswinkel.org. Pieterjan Rynwalt, woordvoerder van Lidl België, bevestigt dat hiermee ook de eerste stappen zijn gezet voor een Belgische webwinkel van de keten: "We zijn momenteel volop bezig met de voorbereidingen. Zo begonnen we enkele maanden geleden al met de uitbreiding van ons e-commerce team". Welke producten de webshop zal aanbieden en wanneer ze ook effectief online zal verschijnen is nog niet duidelijk.
Niet alleen in de lage landen is Lidl bezig aan een opmars binnen de e-commerce. In thuisland Duitsland opende de keten vorig jaar al een volwaardige webshop, Alleen verse voeding vind je niet terug in het assortiment. Daarnaast zou Lidl binnenkort ook in Groot-Brittannië een wijnwebshop uit de grond stampen.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?