Image Factory
- Zelfscan: vloek of zegen?
- Fotoreportage: Ontdek het beste van Sial
- Dossiers: warme kazen, melkdesserts, bereide maaltijden, etnische producten ...
Image Factory
Ook Ekoplaza heeft het voorbije jaar een duidelijke terugval gemerkt in de verkoop van bio. In sommige winkels was er tot 20% minder omzet. Maar Els Lammertyn en Alexis Descampe geloven dat het potentieel van bio groot is en blijft.
“Eerst hadden we de coronaboost, daarna de Oekraïnedip”, zegt Els Lammertyn, operationeel directeur bij Ekoplaza België. De Nederlandse biospeciaalzaak telt in ons land 34 winkels, na de overname van Färm en Biostory (een bioketen die vooral in Waals-Brabant actief is, n.v.d.r.) vorig jaar. De meeste van die winkels voelden de terugvallende interesse in bio. “Het was moeilijk. De omzet van de winkels ging gevoelig naar beneden, terwijl de energierekening de hoogte in schoot. Vooral in Vlaanderen was de daling groot. In de Brusselse winkels liet die zich minder voelen, daar was de groei tijdens de pandemie ook minder geweest. We zijn intussen wel hoopvol. De situatie is zich sinds het begin van dit jaar aan het stabiliseren. We hebben het dieptepunt achter de rug.”
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag, daarna:
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?