- Zelfscan: vloek of zegen?
- Fotoreportage: Ontdek het beste van Sial
- Dossiers: warme kazen, melkdesserts, bereide maaltijden, etnische producten ...
Fashion & lifestyle logistieker Bleckmann bouwt in Rieme-Noord, nabij Gent, een mega distributiecentrum voor een internationale klant in e-commerce. De nieuwe installaties zullen in oktober operationeel zijn. Wie de klant is, wil het bedrijf nog niet zeggen. Maar het zou gaan om een zeer belangrijke speler.
Bleckmann heeft al zo’n 29 distributiecentra in België, Nederland en het VK. Die zijn samen goed voor 600.000 m² aan magazijnruimte, waarvan 350.000 m² in Nederland en 200.000 m² in België. De Belgisch-Nederlandse groep – die onlangs bpost-topman Kurt Pierloot als CEO aantrok - staat onder meer in voor het fulfilment van kleding en accessoires voor merken als JBC, Michael Kors, Superdry, Abercrombie & Fitch, Essentiel Antwerp, Scapa, Vilebrequin en Gymshark.
Vanuit deze magazijnen belevert Bleckmann fysieke winkels en staat het bedrijf in voor het orderpicken en het verzenden van online bestellingen.
Wie de nieuwe e-commerce klant is, wordt voorlopig geheim gehouden. Aan de nieuwssite Transportmedia zegt gedelegeerd bestuurder Johan Millau dat het om een internationale (‘niet-Benelux’) groep gaat die actief is in e-commerce. Die doet al een beroep op de diensten van Bleckmann. “Dat gebeurt op verschillende van onze locaties”, verduidelijkt een woordvoerster. “Deze klant groeit zo sterk, dat een verhuis naar een nieuwe pand nodig was”. Volgens haar wordt de naam pas vrijgegeven als het distributiecentrum operationeel is.
Het nieuwe distributiecentrum, dat nu al in de afwerkingsfase verkeert, is 25.000 m² groot (zo’n vier voetbalvelden) met de mogelijkheid om die oppervlakte te verdubbelen. Volgens de woordvoerster is nog niet beslist of Bleckmann nog voor andere klanten in het nieuwe magazijn zal werken.
“Ook op andere locaties groeit Bleckmann zeer fors. Binnenkort zullen we de bouw van een ander project in België aankondigen”, klinkt het nog.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?