Blink Charging
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Blink Charging
De Belgische dochteronderneming van Blink Charging, een internationale leverancier van oplaaddiensten en -apparatuur voor elektrische voertuigen, en Decathlon hebben een overeenkomst getekend om acht winkels van de Franse sportgigant in België uit te rusten met oplaadpunten, zo maakten de twee bedrijven woensdag bekend.
In het kader van een overeenkomst met een looptijd van 10 jaar zal Blink Charging Belgium semi-snelle en snelle laders met laadcapaciteiten van 11 kW tot 200 kW installeren, exploiteren en beheren in acht Decathlon-winkels in België, waaronder Aarlen, Alleur, Anderlecht, Bergen, Charleroi, La Louvière, Maasmechelen en Namen, kondigden de twee bedrijven aan in een op woensdag gepubliceerd persbericht. De installatie van de oplaadpunten voor elektrische voertuigen (EV's) start in de herfst en de ingebruikname is gepland in de lente van 2025. "Dit partnerschap (met Decathlon) zal ons in staat stellen om snelle en betrouwbare EV-oplaadpunten aan te bieden, niet alleen voor de klanten van Decathlon, maar voor alle bestuurders die hun elektrische voertuig willen opladen", zei Olivier Van Schap, Managing Director van de Belgische dochteronderneming van Blink Charging, dat zichzelf omschrijft als de wereldleider in oplaaddiensten en -apparatuur voor elektrische voertuigen. Stefan Schins, hoofd bedrijfsontwikkeling bij Decathlon in België en Luxemburg, verwelkomde het project als een manier om elektrisch rijden "te ondersteunen en aan te moedigen" en zei dat hij "ernaar uitkeek om deze samenwerking in de toekomst verder te ontwikkelen".
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?