Bol.com heeft besloten om al zijn reclame en dagdeals tijdelijk te schrappen in België en Nederland. Dat kondigde het bedrijf aan in een reactie op de harde lockdown bij onze Noorderburen. Op die manier wil de e-commercereus de grote druk op zijn logistieke processen verminderen. 

Nu ook Nederland heeft besloten om in lockdown te gaan en met de eindejaarsperiode in het verschiet, wordt de druk op online spelers zoals bol.com groter. “We zien het als onze verantwoordelijkheid om onze klanten in deze periode zo goed mogelijk te voorzien in de artikelen die ze nu het meest nodig hebben. Daarom hebben we prioritering aangebracht in ons assortiment. Dit betekent dat we corona-essentiële artikelen (zoals handzeep, mondkapjes en babyartikelen) en daarna feestdagen assortiment (zoals kerstcadeaus en kerstversiering) voorrang geven in onze hele bedrijfsvoering”, laat bol.com weten in een persbericht. Om alles in goede banen te leiden en de druk op zijn logistieke processen te verminderen, zal de webshop mogelijk tijdelijk zijn leverbelofte aanpassen of het assortiment even offline zetten. Daarnaast stopt bol.com ook meteen met alle commerciële advertentiecampagnes in België en Nederland, en schrapt het tijdelijk alle dagdeals op zijn platform. Het bedrijf wil naar eigen zeggen niet meer promoten dan nodig is. Eerder zette de e-commercereus ook al zijn promoties stop tijdens Black Friday om de druk op zijn distributiecentra te verlichten.