Met een omzet van bijna twee miljard euro heeft Bonduelle zijn gebroken boekjaar met een groei van 4,1% afgesloten in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar.
De Franse groenteverwerker groeit zo voor het vierde trimester op rij. Dit bij een constante wisselkoers en ongunstige marktomstandigheden zoals de concentratiebeweging van de Europese distributie, een erg kleine groei van de consumptie en het Russische Embargo. Dankzij productinnovatie en marketing groeien de eigen merken Bonduelle en Cassegrain op Europees niveau, wat overeen komt met 65 procent van de groepsomzet. Toch blijft de jaaromzet vrijwel onveranderd, mede door ontoereikende prijzen van distributeursmerken. Onder andere dankzij de aankoop van een fabriek in Canada (Lethbridge) groeit Bonduelle buiten Europa met maar liefst 12,5%. Op de definitieve cijfers is het nog wachten tot eind september.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag. Dit is om onze inhoud beter af te stemmen op onze lezers. Ontdek hier de voordelen:
Retail van nul af opnieuw leren: hoe Rami Baitiéh Morrisons herlanceerde
300ste editie: "Gondola moet helpen om het heden te begrijpen en de toekomst vorm te geven"
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?