- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Bpost heeft besloten om zijn services kariboo! en Cubee om te dopen tot Pakjespunt en Pakjesautomaat. Op die manier wil het bedrijf de herkenbaarheid voor klanten verbeteren.
Zeg geen kariboo! en Cubee meer, maar wel Pakjespunt en Pakjesautomaat. Die naamsverandering treedt vanaf 4 mei in werking. “Het idee is om de herkenbaarheid voor onze klanten te vergemakkelijken”, vertelt Delphine Van Bladel, woordvoerster bij bpost. Ter herinnering, kariboo! is een service die klanten in staat stelt om pakjes af te leveren. De kariboo-punten liggen op minder dan 4 kilometer afstand, gemiddeld minder dan 3 minuten met de auto, waar dan ook in België. De automaten van Cubee, waarmee klanten hun pakjes kunnen verzenden en ontvangen, krijgen de nieuwe naam “Pakjesautomaat”. “Deze automaten, die 24 uur per dag toegankelijk zijn, zijn een essentieel onderdeel van het antwoord op de huidige en toekomstige noden van de klanten. Het aantal automaten zal tegen het einde van het jaar toenemen van 250 vandaag tot 380”, vervolgt Delphine Van Bladel.
"Het pakketsysteem moet voorkomen dat de post meerdere ritten moet maken, wat tijd bespaart en de efficiëntie ten goede komt", vervolgt Delphine Van Bladel. "De services zijn gelegen op plaatsen met veel passage, zoals in de buurt van winkelstraten of winkels." Het doel van bpost is om een uniek, uitgebreid en perfect herkenbaar netwerk te ontwikkelen. Bovendien zal de aanpassing van de afhaalpunten en automaten geleidelijk aan gebeuren. Bpost benadrukt tot slot dat alle vertragingen die zich de afgelopen weken hebben voorgedaan met postpakketten zijn weggewerkt.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?