bpost
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
bpost
Bpost heeft een meerderheidsbelang genomen in internationaal leveringsplatform IMX. Tegen 2024 zou dat aandeel worden opgetrokken tot 100%. Dankzij de overname kan bpost zijn positie op de internationale e-commercemarkt verstevigen, operationele synergieën ontwikkelen en zijn productaanbod verder uitbreiden.
Bpost heeft gisteren een overeenkomst gesloten met IMX, een internationaal leveringsplatform dat gevestigd is in Parijs, voor de overname van het bedrijf. Concreet krijgt het Belgische bezorgbedrijf een meerderheid van de aandelen van IMX in handen. Tegen 2024 zou dat zelfs 100% moeten zijn. IMX biedt een brede waaier van cross-border leverings- en retouroplossingen voor e-tailers, en was in 2021 goed voor een omzet van meer dan 30 miljoen euro. Dankzij de overname verstevigt bpost niet alleen zijn positie op de internationale e-commerce markt, maar breidt het zijn aanwezigheid in Frankrijk ook fors uit. Daarnaast stelt het de bezorgdienst in staat om operationele synergieën te ontwikkelen en zijn productaanbod verder uit te breiden: diensten voor gewone post, post met track & trace, expressepost en retours, maar ook “ship-from-store”-oplossingen. Voor de werknemers van IMX verandert er niks, zij kunnen gewoon aan de slag blijven.
“Bpost blijft investeren in zijn toekomst en deze overname past perfect in onze strategie om een toonaangevende speler te worden in de e-commercelogistiek in België, Europa en Noord-Amerika", reageert Dirk Tirez, CEO van bpostgroup. “Met IMX erbij breiden we ook uit naar digitale oplossingen die ontwikkeld werden met het oog op een verdere snelle groei en volgen we de tendens met betrekking tot bredere e-commerceactiviteiten in Europa.”
Bent u benieuwd naar meer info over e-commerce? Schrijf u dan snel in voor de E-commerce week van Gondola Academy.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?