- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Het Franse prêt-à-porter merk Camaïeu, dat vorig jaar onder curatele werd gesteld, zal volgend jaar weer actief zijn na de overname door Celio.
Camaïeu, opgericht in 1984, werd vorig jaar augustus onder curatele gesteld en vervolgens geliquideerd, wat resulteerde in het ontslag van de ongeveer 2500 werknemers en de verkoop van alle voorraden. In december werd het merk Camaïeu echter gekocht door Celio voor €1,8 miljoen. De CEO van het confectiebedrijf voor heren, Sébastien Bismuth, liet destijds doorschemeren dat Camaïeu zou terugkeren. Op maandag werd deze aankondiging veel concreter, in de vorm van een video die werd gepubliceerd door een van de meest gevolgde influencers van Frankrijk, Lena Situations. "Ze zijn terug. Over precies een jaar, in september 2024, zal Camaïeu zijn deuren heropenen", kondigde de jonge vrouw aan, eraan toevoegend: "Als ze me bellen, een jaar voor de herlancering van het merk, is dat omdat ze er alles aan willen doen om Camaïeu terug te brengen in de harten van de Fransen." Bovendien staat op de website van het merk nu dat "zoals Lena Situations al vertelde, we op zoek zijn naar onze volgende communicatiebaas", zonder een mogelijke heropeningsdatum te noemen. Naast Camaïeu heeft het economische klimaat de afgelopen maanden veel andere slachtoffers geëist in de Franse prêt-à-portersector: André, Kookaï, Gap France, Kaporal, Go Sport, Don't Call me Jennyfer en, meer recentelijk, Naf Naf.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?