Capri Sun
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Capri Sun
Capri Sun Group verzet zich tegen de Europese regel die plastic rietjes verbiedt. Het bedrijf is een petitie gestart om het plastic rietje terug in te voeren nadat het negatieve reacties kreeg van klanten.
Op haar Linkedin-pagina laat Capri Sun Group weten dat het op zoek is naar 1 miljoen handtekeningen om de zaak onder de aandacht van de Europese Commissie te brengen. “We weten dat de overstap naar papieren rietjes in 2021 voor velen van jullie niet ideaal is geweest, omdat het minder functioneel is en het zakje en het papieren rietje gescheiden moeten worden voor recycling, wat niet altijd praktisch is”, staat te lezen in het bericht. Het bedrijf zegt dat het nieuwe, recycleerbare producten introduceerd die de herinvoer van het plastic rietje opnieuw aanvaardbaar maken. “Onze oude verpakking was gemaakt van meerdere materialen en kon niet worden gerecycled. Eerder dit jaar introduceerden we een nieuw zakje van recyclebaar monomateriaal (PP). Ons doel is om recyclebare plastic rietjes terug te brengen, zodat zowel het zakje als het rietje samen kunnen worden gerecycled. Zo kun je beide eenvoudig weggooien, zonder dat het papieren rietje het recyclingproces vervuilt.” In Zwitserland, waar het hoofdkwartier van het bedrijf gevestigd is, zijn de producten van Capri Sun Group al opnieuw met plastic rietjes verkrijgbaar. Wegwerpplastic is een groot probleem en is een belangrijke oorzaak van zwerfvuil en milieuvervuiling.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?