- Zelfscan: vloek of zegen?
- Fotoreportage: Ontdek het beste van Sial
- Dossiers: warme kazen, melkdesserts, bereide maaltijden, etnische producten ...
Hoewel de naam Easy van de radar verdwenen is, blijft het concept wel bestaan. Voortaan gaan de Easy-winkels dan ook niet meer door het leven als “Easy”, maar worden ze omgedoopt tot Carrefour Express-vestigingen, al blijft de oranje kleur van het logo wel behouden.
Twee jaar geleden lanceerde Carrefour zijn vierde winkelformule in ons land onder de naam Easy. Een concept dat zich qua formaat en aanbod tussen Market en Express bevindt. Het concept focust op verse producten die klanten snel en eenvoudig in de winkel kunnen kopen. Bovendien pakt Easy uit met scherpe lokale promoties. Deze formule waar Carrefour al sinds 2013 aan werkt, zag het licht onder de naam Easy Caddy, waarna het werd omgedoopt tot Easy Market om dan in oktober 2016 officieel in Easy te veranderen.
In tegenstelling tot wat velen misschien eerder vernomen hebben in de media verdwijnt het concept niet, maar wil Carrefour focussen op zijn sterke merken. “We stoppen niet met de Easy-formule”, bevestigt Baptiste Van Outryve, woordvoerder van Carrefour, aan Gondola. “Deze winkelformule, zijn DNA, zijn meerwaarde en zijn unieke klantenpropositie worden behouden, alsook de ambitie om dit soort winkels verder te ontwikkelen. Al zal dat niet langer onder de naam “Easy” gebeuren, maar wel onder de vlag Carrefour Express, al wordt de oranje kleur van Easy wel behouden. Het gaat dus met andere woorden slechts om de overstap van een tot nu toe onbekende naam naar een bekende naam.”
Oorspronkelijk had Carrefour België de intentie om op termijn 100 Easy-winkels te openen. Dat blijft nog steeds het geval, alleen zullen de winkels nu onder de Carrefour Express vlag worden verdergezet mét een oranje logo, in tegenstelling tot het groen dat gebruikt wordt bij de andere Express-winkels. Deze naamsverandering kadert volledig in het transformatieplan dat Carrefour op 25 januari aankondigde. Daarin staat onder meer dat Carrefour de boodschap wil vereenvoudigen zodat er beter geïnvesteerd kan worden. Waarom zou Carrefour immers investeren in de promotie van een merk dat tot nu toe onbekend is bij het publiek? Nu concentreert de retailer zich trouwens al op het merk Carrefour, zoals we konden zien in recente reclamespots, wat zich vertaalt in één campagne voor alle formules. “Waar we vroeger verschillende campagnes per winkelformule lanceerden, focussen we nu op Carrefour. Want uiteindelijk doet de klant gewoon zijn boodschappen ‘bij Carrefour’”, benadrukt Baptiste Van Outryve.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?