- Zelfscan: vloek of zegen?
- Fotoreportage: Ontdek het beste van Sial
- Dossiers: warme kazen, melkdesserts, bereide maaltijden, etnische producten ...
Carrefour en Tesco hebben aangekondigd dat ze een strategische alliantie op lange termijn willen sluiten. Die bevat zowel de strategische relaties met de leveranciers als de gezamenlijke inkoop van huismerken en goederen die voor verkoop bestemd zijn. Zo hopen de bedrijven kosten te besparen.
De strategische alliantie tussen Carrefour en Tesco moet beide retailers niet alleen in staat stellen om hun kwaliteit en aanbod te verbeteren, maar ook om lagere prijzen te garanderen, wat hun competitiviteit in de hand werkt. Dankzij dit verbond kunnen de twee bedrijven hun relatie met hun leveranciers verbeteren en hen belangrijke opportuniteiten aanbieden. Zowel Carrefour als Tesco zullen met hun leveranciers blijven werken op lokaal en nationaal niveau.
Naar schatting zou de alliantie binnen twee maanden definitief rond moeten zijn. De twee groepen zullen dan ook alles in het werk stellen om de vruchten van dit verbond te plukken, klinkt het in een persbericht.
“Deze strategische alliantie tussen Carrefour en Tesco is een belangrijke akkoord aangezien het de inkoop expertise van twee grote wereldleiders uit de distributie, aanvullend in hun regio’s, samenbrengt en hun strategieën verenigt. Dit akkoord is een geweldige opportuniteit om onze twee merken in functie van de klant te ontwikkelen. Deze internationale alliantie versterkt Carrefour waardoor de retailer een mijlpaal kan bereiken in de implementatie van zijn strategie“, reageert Alexandre Bompard, CEO van Carrefour Group.
“Ik ben erg verheugd dat we deze strategische alliantie met Carrefour aangaan. Door samen te werken en het beste uit onze gemeenschappelijke productkennis en inkoopcapaciteiten te halen, zullen we onze klanten nog beter kunnen helpen, en kunnen we het aanbod, de kwaliteit en de waarde van onze producten blijven verbeteren”, besluit Dave Lewis, algemeen directeur bij Tesco Group.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?