- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
In de nieuwste vestiging Carrefour express in Milaan, worden de grenzen van de buurtsupermarkt afgetast. Je vindt er naast alledaagse voedingsproducten ook een eethoek, een sushitoog en een lounge bar.
De nieuwe winkel is de eerste vestiging van het nieuwe concept Carrefour Express “Urban Life”. Het is om verschillende redenen meer dan zomaar een buurtsupermarkt. Op een winkeloppervlakte van 120 vierkante meter, die verspreid is over twee verdiepingen, biedt de winkel enkele opvallende nieuwigheden waarmee het de grenzen tussen retail en horeca verder sloopt.
Zo heeft de nieuwe Carrefour een eethoek, waar klanten terecht kunnen voor ontbijt, lunch of dessert. Er is ook een “gourmet deli” waar ze verse pizza kunnen bestellen, een “Tokyo Street area” waar sushi vers klaargemaakt wordt en een toog met artisanaal roomijs. Naast meeneemmaaltijden, kan je ook ter plekke eten in de “dining area”. Dan is er ook nog een salad bar en sapjeshoek, waar de producten elke dag vers bereid worden.
De meest opvallende innovatie is echter de “lounge bar” in de winkel. Deze hoek met zeteltjes is ideaal om even tot rust te komen en kan zelfs als co-working ruimte dienen. Klanten kunnen er ook genieten van een aperitiefje of één van de 200 internationale bieren die ze er kunnen verkrijgen. Tussen 18u en 21u is er ook nog eens, naar Milanese traditie, happy hour.
Het is niet de eerste keer dat Carrefour verrast met een verregaand winkelconcept in Italië. Zo opende de retailer eerder al een Carrefour Market Gourmet, met artisanale Italiaanse producten.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?