- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Carrefour Frankrijk test binnenkort Darty corners in twee van zijn hypermarkten. Het doel is om de verkoop van non-food producten te boosten en dat zonder een deel van het personeel te moeten ontslaan. Dat meldt Linéaires.
Afgelopen december kondigden Carrefour en Fnac Darty aan dat ze hun krachten gingen bundelen voor de aankoop van elektronica en huishoudtoestellen. En vandaag gaat die alliantie nog een stap verder, aangezien de retailer weldra Darty corners (elektro, foto, cinema, geluid) zal testen in twee van zijn hypermarkten. De kopers blijven gewoon die van Carrefour.
Dankzij de corners wil Carrefour de verkoop van non-food producten opnieuw boosten. Het is volgens Linéaires trouwens niet de eerste keer dat de retailer speciale corners in zijn hypermarkten plaatst. In 2010 testte Carrefour al een Virgin hoek in zijn hypermarkt in Venisseux. Die samenwerking liep echter anderhalf jaar later op zijn einde.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?