- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Carrefour Groep lanceert Act for Food, een programma vol initiatieven dat klanten en medewerkers helpt om beter te eten en dat tegen een betaalbare prijs. Een volgende stap van de retailer in een poging om uit te groeien tot wereldleider op het vlak van voedingstransitie.
In een tijd waar voedselveiligheid, de herkomst van producten en relaties met de landbouwsector van enorm belang zijn, lanceert Carrefour een reeks initiatieven, onder de naam “Act for Food”, waarmee het zijn klanten en medewerkers wil helpen om gezonder te eten tegen een betaalbare prijs. Door dit programma kan de groep afrekenen met uitdagingen binnen de foodwereld en kan Carrefour tegemoetkomen aan de verwachtingen van de consument.
Dankzij Act for Food zet Carrefour een volgende stap in zijn ambitie om uit te groeien tot wereldleider op het vlak van voedingstransitie. Het programma bewijst bovendien dat de retailer zowel op korte als middellange termijn actie onderneemt om de wereldwijde voedselkwaliteit te verbeteren.
In Frankrijk zal het programma bestaan uit 9 iniatieven. Zo garandeert Carrefour dat 100% organische producten worden gebruikt voor alle verse producten van zijn Carrefour Bio-merk, schrapt het 100 controversiële bestanddelen uit zijn Carrefour producten, maakt het gebruik van blockchain-technologie om volledige transparantie over de herkomst van een product te bieden, en promoot het biodiversiteit door groenten en fruit te verkopen dat afkomstig is uit de landbouw. Daarnaast reduceert of bant de groep het gebruik van pesticiden bij producten op plantaardige basis en antibiotica bij veeteelt. Bovendien krijgt het vee enkel voeder dat niet genetisch gemanipuleerd is. Tot slot verdubbelt de retailer het aantal vegetarische producten en garandeert hij een selectie van vis die gevangen is volgens verantwoorde vismethodes en aquacultuur.
Deze initiatieven zullen wereldwijd geïmplementeerd worden, al zullen er mogelijke lokale wijzigingen optreden zodat Carrefour Group zo goed mogelijk kan voldoen aan de noden van een specifiek land.
Klanten die geïnteresseerd zijn kunnen het programma raadplegen op www.carrefour.fr of rechtstreeks via www.actforfood.fr. De site is opgebouwd uit drie delen: “onze acties”, “waarom actie ondernemen” en “samen handelen”. Daarnaast is er ook een interactieve sectie waar consumenten kunnen stemmen op projecten die zij doorgevoerd willen zien. De website zal beschikbaar zijn in de 10 geïntegreerde landen van Carrefour, aangepast aan lokale kenmerken.
“Dankzij deze dynamische website, kan Carrefour mensen op een transparante manier laten bijleren over een verandering op lange termijn, en wil de retailer zijn klanten zo helpen bij het maken van hun voedingskeuzes”, verduidelijkt de groep.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?