- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Carrefour Belgium pakt uit met een nieuwe vendingmachine die smoothies voor de ogen van de klant maakt. Die kan kiezen met welke mix van fruit en groenten zijn kraakvers drankje wordt gemaakt.
De smoothiemachine is een automaat gevuld met bevroren gesneden stukjes fruit en groenten, waar de klant uit kan kiezen voor zijn smoothie. Momenteel bevat het menu zes standaard recepten (energieboost, detox, rijk aan mineralen, …) die naargelang de seizoenen zullen wijzigen.
De klant selecteert een smoothie naar keuze en volgt het bereidingsproces van A tot Z. Het apparaat maakt de smoothie klaar terwijl de klant toekijkt; het proces is dus volledig transparant. Het resultaat is een kraakverse en 100% natuurlijke smoothie die weinig calorieën en geen toegevoegde suikers bevat. De automaat bevat namelijk geen sappen of purees zoals veel smoothies, maar enkel groenten en fruit.
De smoothie, die 3,50 euro kost, wordt betaald aan de kassa bij de algemene afrekening. Rietjes en deksels kan de klant bij de machine nemen.
Carrefour werkt voor de machine samen met de Belgische start-up Alberts, die de machine ontwikkelde. “Op dit moment is het apparaat het eerste in zijn soort in België”, legt Philippe Hennin van Alberts uit. Carrefour is hiermee de enige supermarktketen in België die een soortgelijke smoothiemaker aanbiedt.
“Wij ontwikkelen het product voortdurend verder op basis van technische vooruitgang en de feedback van klanten”, gaat Hennin verder. Zo zal het over enkele weken mogelijk zijn om een app te downloaden waarmee iedereen zijn eigen smoothierecept kan samenstellen door drie of vier ingrediënten te kiezen en dit persoonlijke recept door te sturen naar de automaat.
De eerste twee machines worden op 1 juni in gebruik genomen in Carrefour Express Manhattan (Brussel) en Carrefour Hypermarkt Evere.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?