- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Luxemburg is in trek bij de grote retailers. Kort na de komst van Monoprix en Picard, strijkt ook de express-formule van Carrefour Belgium neer in het Groothertogdom. De eerste vestiging ging deze week open in Luxemburg-stad.
Carrefour is weliswaar al 15 jaar aanwezig in het Groothertogdom Luxemburg met één winkel: de Carrefour market in Marnach, maar de nieuwe express is de eerste winkel van het enseigne in de hoofdstad van Luxemburg. Het gaat om een buurtwinkel van 200 vierkante meter die onderverdeeld is in een lang (beenhouwerij, fruit en groenten, grocery, etc.) en een kort circuit (snacks, gekoelde dranken, etc.) en die aangepast is aan de Luxemburgse markt.
De eerste express heeft een strategische locatie: de winkel is gelegen in de Avenue de la Gare, vlakbij een treinstration waardoor er heel de dag veel passage is. Hoewel de express niet de eerste proximiteitswinkel in de buurt is, meent Carrefour zich toch te kunnen onderscheiden van de concurrentie.
Aangepast assortiment
“Onze kracht hier is dat we een antwoord gevonden hebben op de noden van het Luxemburgse clienteel. Voor deze winkel werken we niet alleen met Belgische producten, maar vooral met leveranciers uit Luxemburg zelf. De mix van het Belgische assortiment met Luxemburgse merken beantwoordt beter aan de vraag van de Luxemburgse consument”, zegt Vera Vermeeren (woordvoerster Carrefour Belgium).
Zo ligt er bijvoorbeeld pasta van het merk Maxim in de rekken, en wordt voor het brood samengewerkt met de Luxemburgse bakkerij Fischer. Omdat de Luxemburger ook gewoon anders kookt dan de Belg, wordt er een groter aanbod verse producten en vlees aangeboden. Ook de afdeling keukenmateriaal werd fors uitgebreid, klinkt het.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?