- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Historische partners Carrefour en Fairebel slaan opnieuw de handen in elkaar voor de lancering van een nieuw gamma appels en peren uit eerlijke handel.
Carrefour, die als eerste retailer de Fairebel-producten aanbood aan Belgische klanten, verdeelt nu een nieuw gamma met appels en peren uit eerlijke handel. Na melk en verschillende zuivelproducten, die sinds 2019 op de markt zijn, zal nu ook het fruit van Fairebel in de rekken van de keten liggen. De producten zijn verpakt in een ecologische verpakking in karton en worden verkocht bij Carrefour Hypermarkten, Market en Express.
“Het is voor Carrefour belangrijk om constructief samen te werken met Belgische landbouwers via het partnerschap met Fairebel. De coöperatie FairCoop promoot de producten van zijn producenten voor een eerlijke prijs. Het eigen merk behoort tot de agrarische wereld en garandeert een correcte vergoeding aan alle spelers in de keten”, verklaart Carrefour in zijn persbericht. “De Fairebel-producten worden verkocht tegen de adviesprijs van Faircoop. Die is het resultaat van een correcte winstverdeling tussen alle spelers van de keten, beginnend bij de producent zodat een correcte vergoeding voor de landbouwers gegarandeerd wordt."
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?