- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Nadat Carrefour Group vorige week zijn Act for Food-programma lanceerde, is het nu aan Carrefour België om zijn 14 engagementen voor een betere voeding voor te stellen. En de eerste is…Carrefour laten uitgroeien tot het goedkoopste biomerk van België.
Ter herinnering, Act For Food is een wereldwijd programma van de Carrefour Groep met concrete, lokale acties om een gezonder eetpatroon te ontwikkelen. Het wordt georganiseerd in elk land waar de Groep actief is, dus ook in België. Dankzij dit programma wil Carrefour klanten en medewerkers helpen om overal gezond te kunnen eten voor betaalbare prijzen. Het is meteen ook het eerste, concrete initiatief van het transformatieplan dat in januari voorgesteld werd. Dat plan moet van Carrefour “de belangrijkste partner bij de voedseltransitie maken”.
“Act For Food is een heus manifest, een engagement voor de toekomst”, vertelt de retailer. “Voor het eerst zet Carrefour zo'n groot programma op touw en daarom wil het ook al zijn medewerkers aansporen om gezonder te eten. Dat doet het vooral via een interne wedstrijd en diverse initiatieven die medewerkers de kans geven om het enorme gamma Carrefour Bio producten te (her)ontdekken.“
Carrefour laten uitgroeien tot het goedkoopste biomerk van België, dat is het eerste engagement van de retailer. Om aan die belofte te voldoen, krijgen klanten die elders een bioproduct vinden dat goedkoper is dan hetzelfde product van Carrefour Bio, het verschil terugbetaald door Carrefour. Concreet zal dat prijsverschil worden terugbetaald in bonuspunten via de klantendienst.
Vandaag telt Carrefour Bio zo'n 1.500 verschillende voedings- en andere producten. “Deze bioproducten hebben een hogere voedingswaarde, zijn gezonder, hebben meer smaak en bevatten gegarandeerd geen schadelijke stoffen. Bovendien helpt biologische landbouw mee in de strijd tegen de klimaatverandering”, verduidelijkt Carrefour.
“Om al deze redenen is Carrefour België niet alleen vastberaden om zijn biomerk uit te breiden en in te spelen op alle behoeften van de consument. De keten wil van Carrefour Bio voortaan ook het goedkoopste biomerk van België maken, want Carrefour België vindt dat prijzen de weg naar een gezonder eetpatroon niet mogen belemmeren”, vervolgt de retailer.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?