- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Voortaan kunnen Belgische handelaars ook bij CCV terecht voor de verwerking van hun Bancontact-transacties. Het bedrijf rekent daarvoor geen maandelijkse abonnementskosten aan.
Bancontact heeft zijn betaalsysteem vier jaar geleden opengesteld opengesteld voor meerdere betaalverwerkers. Sindsdien is Worldline niet meer de enige ‘acquirer’, zeg maar de partij die alle betalingen via Bancontact in de winkel verwerkt en het geld doorstort naar de rekening van de handelaar, in ons land.
Nu gaat ook CCV, de nummer twee op de Belgische betaalmarkt, zelf Bancontact-transacties verwerken. Handelaars die aangesloten waren bij CCV konden al transacties met de Bancontact-kaart aanvaarden, maar het bedrijf stuurde die voor verwerking door naar Worldline. Nu krijgt het bedrijf echter een licentie, waardoor het de betalingen met Bancontact voortaan zelf kan verwerken.
CCV maakt meteen gebruik van die nieuwe vrijheid om de abonnementskost voor Bancontact af te schaffen. Daarmee gaat het rechtstreeks de concurrentie aan met marktleider Worldline, die wel maandelijkse abonnementskosten aanrekent.
Het is duidelijk dat CCV zichzelf wil positioneren als challenger van Worldline, en met meer concurrentie het elektronisch betaalverkeer in België écht wil openbreken. “Het is belangrijk dat handelaren de keuze hebben tussen verschillende aanbieders. Een economie is pas gezond als er een goede dosis concurrentie is. Dat houdt iedereen scherp en kan alleen maar de kwaliteit en de service van het elektronisch betalen ten goede komen,” zegt Dimitri Beck, CEO van CCV België.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?