CEO van Lidl gooit onverwacht de handdoek in de ring
- Jesper Hojer stapt met onmiddellijke ingang op als CEO
- Twee weken eerder stapte de topman van Kaufland ook al op
- Ignazio Paternò volgt hem op als ad-interim CEO
Jesper Hojer stapt met onmiddellijke ingang op als CEO van Lidl. En dat nog geen twee weken nadat Patrick Kaudewitz, voormalig topman bij Kaufland, dat net als Lidl onderdeel is van de Schwarz groep, zijn functie neerlegde. De Italiaan Ignazio Paternò volgt hem op als ad-interim CEO.
Nog geen twee weken nadat eerder ook al Patrick Kaudewitz opstapte om persoonlijke reden, vertrekt er opnieuw een topman bij de Schwarz groep, waartoe Lidl en Kaufland behoren. De Deen Jesper Hojer, tot nu toe topman bij Lidl, laat immers weten dat hij met onmiddellijk ingang zijn functie als CEO neerlegt. Hij zal tijdelijk vervangen worden door de Italiaan Ignazio Paternò. Jesper Hojer was al sinds 2015 lid van de directie bij Lidl en sinds 2017 CEO. “Ik ben trots dat ik verschillende jaren internationale posities heb vervult bij dynamische bedrijven als Lidl en de afgelopen jaren heb bijgedragen tot het succes. Ik vond het een moeilijke beslissing om mijn functie op te geven, maar het is tijd om mijn familiale en professionele toekomst opnieuw vorm te geven”, verduidelijkt Jesper Hojer.
Ignazio Paternò vervult al sinds 2004 verschillende functies binnen de Schwarz groep. Zo werkte hij sinds 2015 als CEO bij Lidl Italië en is hij sinds eind 2018 adjunct-aankoopdirecteur voor de regio Neckarsulm.
Dat er nu dus een tweede topman binnen de Schwarz groep opstapt is volgens Frankfurter Allgemeine Zeitung geen toeval. Volgens de krant zou Klaus Gehrig, topman van de Schwarz groep, die een nieuwe wind laat waaien door de groep aan de basis liggen van hun vertrek.
Ter herinnering, Schwarz groep is een van de leidende retailers in de wereld met meer dan 400.000 medewerkers verspreid over 11.700 filialen in 30 landen. In 2017 behaalde het bedrijf nog een omzet van meer dan 96,7 miljard euro.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?