- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Coca-Cola gaat zijn portefeuille aan premium sterke dranken uit te breiden met maar liefst drie nieuwe samenwerkingen in België en Luxemburg. Vanaf volgend jaar zal het bedrijf de distributie, verkoop én de marketing verzorgen van Disaronno, Buss Gin en No°3 London Dry Gin.
Eerder dit jaar raakte bekend dat Coca-Cola in ons land zou beginnen met het verkopen van sterke dranken. Sinds april 2016 heeft Coca-Cola European Partners (CCEP) namelijk een nauwe samenwerking met de Edrington groep. CCEP staat voor de Belgisch-Luxemburgse markt in voor de merken The Famous Grouse, Cutty Sark, The Macallan, Highland Park, Brugal rum en Snow Leopard Vodka. Vandaag kondigt het frisdrankbedrijf aan zijn portefeuille aan premium sterke dranken uit te breiden met maar liefst drie nieuwe samenwerkingen.
Vanaf 1 januari 2017 zal Coca-Cola de distributie, verkoop én de marketing verzorgen van de Buss Gin’s van het Belgische Buss Spirits en van de likeuren Disaronno Liqueur en Tia Maria van het Italiaanse Illva Saronno. Daarmee is Coca-Cola naar eigen zeggen in één klap marktleider in het segment van de likeuren, dat het grootste segment binnen de sector van de sterke dranken is. Vanaf 1 april komen ook nog de merken The Glenrothes Speyside Single Malt Scotch Whisky en N°3 London Dry Gin van het Britse Berry Bros & Rudd bij het aanbod van CCEP.
“CCEP blijft in hoofdzaak verdeler en verkoper van niet-alcoholische dranken, maar gaat daarnaast actief op zoek naar complementaire categorieën met gelijkgezinde businesspartners en kwaliteitsvolle producten. Het aanbieden van premium sterke dranken past perfect binnen deze strategie,” verklaart Coca-Cola in een persmededeling.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?