- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Het noemt Tumult, zit verpakt in een mooie fles met een verzorgde vormgeving en het is een alcoholvrij drankje dat een nieuw nichepubliek probeert aan te boren: trendy dertigers op zoek naar een natuurlijk aperitief zonder alcohol en met weinig calorieën. En meer specifiek, de “foodies”, jongvolwassenen die dol zijn op de creatieve keuken. En Frankrijk krijgt de primeur! Meer bepaald is het Parijs dat de spits mag afbijten: de per vier verpakte flesjes van 25cl (verkocht voor 3,50 euro) zijn momenteel enkel verkrijgbaar in 44 Monop’ supermarkten of in ‘la Grande Epicerie du Bon Marché”. Ook in een tiental streng geselecteerde bars kan je het à la carte bestellen. In tweede instantie is het de bedoeling dat het verkrijgbaar is in alle 85 Parijse supermarkten van Monoprix. Het is pas op middellange termijn dat men de distributie in heel Frankrijk voor ogen heeft. En wie weet, vanaf dat moment, als Frankrijk zijn rol als testmarkt heeft uitgespeeld, kan het merk de oversteek maken naar Groot-Brittanië en naar… de Benelux. “Wij geven onszelf twee à vijf jaar om het merk te installeren als volwaardig alternatief voor het bestaande drankenaanbod vooraleer we de distributie uitbreiden naar heel Frankrijk en Europa”, verklaart Olivier Chantraine, de verantwoordelijke van de lancering. Tumult is verkrijgbaar in twee versies, een fruitige voor de vrouwen en een op basis van mout voor de mannen. Te ontdekken in Parijs…. of op www.tumult.at
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?