- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Colruyt Group krijgt van uitzendkantoor Randstad als eerste de nieuwe Outperformer Award, omdat zijn imago als werkgever volgens Randstad veel aantrekkelijker is dan gemiddeld in de retailsector.
“Het doet ons deugd dat Colruyt bekroond wordt voor zijn goede imago. En dat onze aantrekkelijkheidscore de jongste 5 jaar gestaag verbeterd is”, zegt Ilse Bellemans, afdelingschef Rekrutering, Selectie en Oriëntering bij Colruyt.
Colruyt investeert nochtans niet in imagoadvertenties. “We hebben ons goede imago als potentiële werkgever vooral te danken aan de medewerkers met wie de mensen in contact komen. Zij zijn onze ambassadeurs”, klinkt het. “We zien de bekroning door Randstad dan ook als een erkenning voor onze medewerkers en van ons personeelsbeleid, van ons positief mensbeeld, van de groeikansen die we bieden enz.”
De aantrekkelijkheid van Colruyt als werkgever bleek ook uit het succes van de jobdag van de retailer afgelopen zaterdag 29 maart in Halle. Colruyt zoekt op korte termijn 150 bachelors en masters, maar moest de inschrijvingen voor de jobdag vroegtijdig afsluiten omdat er zich al snel meer dan 180 kandidaten hadden ingeschreven.
Colruyt Group is met ruim 25.000 werknemers één van de grootste privéwerkgevers van België. Dit jaar wil de groep nog 3.000 mensen aanwerven.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?