Colruyt Group
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Colruyt Group
Colruyt Group laat haar klanten bijdragen aan een beter milieu: bij aankoop van voeding met Eco-score A of B sparen ze punten in het Xtra-profiel, die omgezet worden in projecten die bijdragen aan het milieu.
Colruyt Group beloont voortaan klanten die bij Colruyt Laagste Prijzen, Bio-Planet, OKay, Spar Colruyt Group of Collect&Go kiezen voor producten met een Eco-score A of B. Bij de aankoop van een product met Eco-score A krijgen ze 2 punten, bij één met Eco-score B krijgen ze 1 punt. Wanneer ze 100 punten verzameld hebben, kunnen ze kiezen om een boom te laten planten, 1 m² bloemenweide of 1 m² natuurgebied aan te laten leggen of een workshop te volgen bij Colruyt Group Academy rond duurzaamheid. De ambitie van Colruyt Group is om het eerste jaar 35.000 bomen te planten, 50.000 m² bloemenweides te zaaien en 25.000 m² natuurgebied aan te leggen. Om dat te realiseren, werkt Colruyt Group samen met lokale partners, waaronder het BrusselseBûûmplanters, Nassonia, BeeOdiversity en twee projecten via GoodPlanet (“Een Hart voor Bijen” en Tiny Forest®).
Zoals Gondola vorige week al meldde, zullen de verschillende onderdelen van de supermarktgroep de komende weken en maanden beginnen met het vermelden van de Eco-Score op het etiket. Eind november wordt de uitrol op de prijsetiketten bij OKay voorzien. In januari verschijnt tot slot de score ook op het prijsetiket bij Colruyt Laagste Prijzen. Dat geldt voor alle producten waar vandaag al een Eco-score van beschikbaar is (13.500 nationale merkproducten en 3.800 eigenmerkproducten). De score heeft als doel klanten te informeren over de milieu-impact van hun aankopen. Jef Colruyt, CEO Colruyt Group: “We zijn ervan overtuigd dat we moeten blijven investeren in initiatieven die bijdragen tot een beter milieu. Door een uniek spaarprogramma op te zetten dat focust op duurzame initiatieven, willen we onze klanten mee inspireren, samen een positieve beweging in gang zetten en concrete actie stimuleren”. Colruyt zegt dat het te vroeg is om al de impact van de score op het gedrag van consumenten in te schatten. Via deze spaaractie wil de supermarktgroep het label een extra duw in de rug geven.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?