Colruyt Group start Boir, een webshop voor wijnen, bieren, aperitieven, digestieven en alcoholvrije alternatieven. Die moet volgens de groep consumenten makkelijker wijs maken in het grote aanbod. Het assortiment zal niet in de andere formules te verkrijgen zijn.

Op vrijdag 6 december opent Colruyt Group de deuren van de webshop Boir, waar alles draait rond drank, van bier tot wijn en aperitieven tot alcoholvrije dranken. “Vandaag zijn er al heel wat kwalitatieve dranken op de markt, maar niet iedereen vindt er even vlot zijn weg naartoe, daarnaast is de wijnwereld nog steeds een zeer complexe wereld voor een consument,” aldus Tom De Prater, verantwoordelijk voor e-commerce bij Colruyt Group. Boir heeft een uniek assortiment, dat niet verkrijgbaar is in de andere winkelformules van de groep. Al ziet Colruyt op termijn wel synergiën mogelijk met andere merken en participaties van de groep, zoals Cru en Foodbag. Wijn is het sterkst vertegenwoordigd in het aanbod van de webshop. Een selectie van het vroegere Klassewijnen-assortiment van Colruyt zal terug te vinden zijn bij Boir, dat ook inspeelt op de trend naar alcoholvrije dranken. Afrekenen gebeurt online, klanten kunnen zelf kiezen of hun pakketje afgeleverd wordt in een Collect&Go afhaalpunt of aan hun voordeur. Pierre-Alexandre Billiet, CEO van Gondola, over de nieuwe website van Colruyt Group: “Door de dalende verkoop in de detailhandel en de dalende trend in de consumptie van wijn en alcoholische dranken richten steeds meer groothandelaren zich op individuele consumenten. We zien niet alleen consolidatie onder wijnhandelaren en -handelaren, maar ook een verschuiving van B2B naar B2C. De opkomst van Boir, het nieuwe gespecialiseerde platform van Colruyt, leek misschien paradoxaal in een dalende markt, maar het stelt Colruyt in staat om zich niet af te sluiten van een deel van de consumenten."