- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Colruyt gaat vanaf 9 april exclusief holstein-rundvlees verkopen. Met de lancering speelt de retailer in op het succes van premium vlees.
Colruyt staat met zijn slagerijen en uitgebreid vleesassortiment al langer sterk in vlees, waardoor de verkoop in tegenstelling tot de markt blijft stijgen. Enkel een premium segment ontbrak nog. Met holstein-vlees heeft de retailer dat gevonden.
Het vlees komt van de melkkoeien van het holsteinras, die streng geselecteerd worden. Maar 8% van de dieren voldoet immers aan de eisen qua vorm en vetgehalte. Het gerijpte vlees is daarmee van premium kwaliteit, maar goedkoper dan pakweg Wagyu-vlees. Dat zegt Bart De Pooter (vleesleverancier bij Colruyt en sterrenchef van Pastorale en WY) in De Tijd.
De Pooter zal vanaf april 4 holstein-vleesproducten leveren aan Colruyt: dunne lende (250 g), côte à l'os (700 g), runderburger (2 x 120 g) en gerookte carpaccio (100 g).
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?