- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Het Londense adviesbureau Brand Finance, dat jaarlijks een studie doet naar de waarde van merken, maakte voor het eerst een ranglijst van de meest waardevolle merken in België. De eerste plaats is voor KBC, maar Colruyt vestigt zich als zesde waardevolste merk in de ranglijst met een merkwaarde van meer dan 1 miljard euro.
Volgens een internationale studie van adviesbureau Brand Finance steeg de nationale merkwaarde in België het afgelopen jaar met maar liefst 11%. Hierdoor klom België niet alleen een plekje hoger in de wereldranglijst, van 24 naar 23, maar het adviesbureau maakte ook voor het eerst een ranglijst met de meest waardevolle merken van ons land.
Met een geschatte merkwaarde van meer dan 1 miljard euro, behaalt Colruyt de zesde plaats. En ook Stella Artois, de Leuvense AB InBev-pils, landt in de top 10 van Belgiës meest waardevolle merken. Met een merkwaarde van bijna 800 miljoen euro vestigt het biermerk zich op de achtste plaats in de ranglijst.
De volledige top 10
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?